5 τρόποι για να ‘’αποτοξινωθείτε’’ από την τεχνολογία, Digital Detox


Τι είναι το Digital Detox;


Συνήθως αναφερόμαστε σε μια περίοδο που δεν χρησιμοποιούμε τις ψηφιακές συσκευές μας, μπορεί να είναι από μερικά λεπτά, ώρες ή και μέρες. Πρόκειται για μια διαδικασία στην οποία μπαίνουμε προκειμένου να έρθουμε σε μια πιο συνειδητή επαφή με την ζωή που ήδη μας περιβάλλει, το σπίτι μας, την δουλειά μας, την φύση, τον/την σύντροφο, την οικογένεια, τα παιδιά μας, την φύση κτλ. Χωρίς αυτή η επαφή να διασπάται από μια οθόνη.


5 τρόποι για να ξεκινήσεις

Τα οφέλη του Digital Detox και οι λόγοι που είναι σημαντικό να το δοκιμάσετε είναι πολλοί. Ενδεικτικά, η ισορροπημένη ψηφιακή χρήση προσφέρει μείωση του άγχους, καλύτερο ύπνο, συγκέντρωση και αποδοτικότητα. Μπορείτε να ξεκινήσετε με κάποια απλά βήματα, ώστε να μπορέσετε να αξιολογήσετε καλύτερα και να διαχειριστείτε το χρόνο που περνάτε online:


1) Ειδοποιήσεις


Οι ειδοποιήσεις έρχονται από τις περισσότερες εφαρμογές που έχεις στο κινητό και τον υπολογιστή σας. Κάθε εφαρμογή, κάθε φορά που λαμβάνετε ένα μήνυμα, σας τραβάει την προσοχή για να αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο. Απενεργοποίηστε όσες ειδοποιήσεις δεν είναι απαραίτητες, ώστε όταν είναι απαραίτητο, να μπαίνετε εσείς στην κάθε εφαρμογή για να ενημερώνεστε ή να επικοινωνείτε.


2) Πρόγραμμα αποσύνδεσης


Φτιάξτε ένα πρόγραμμα κάποιων στιγμών μέσα στην ημέρα που δεν θα είστε online. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε 30’ πριν τον ύπνο (θα αποφύγετε και το να ρίξετε το κινητό όταν σε πάρει ο ύπνος), ή την ώρα του πρωινού σας ή κάποιου άλλου γεύματος.


3) Προσπαθήστε να είστε mindful


Προσπαθήστε να είστε «εκεί» σε ότι και αν κάνετε. Την επόμενη φορά που θα scroll-άρετε με το κινητό σας, στρέψτε την προσοχή σας σε αυτά που βλέπετε, ακούτε ή συζητάτε. Προσπαθήστε να μην κάνετε κάτι και ταυτόχρονα να σκέφτεστε κάτι άλλο (είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο!).


4) Apps


Σβήστε όσα apps δεν χρησιμοποιείς. Το γνωστό και ως digital decluttering, θα σας βοηθήσει να χρησιμοποιείτε όσες εφαρμογές όταν τις χρειάζεστε πραγματικά (συνήθως ξέρουμε πολύ καλά ποιες είναι αυτές!). Θα το παρομοιάζαμε με την εκκαθάριση της ντουλάπας; «Ναι μπορεί κάποια στιγμή να το ξαναφορέσω;» Είναι ακόμα καλύτερο, καθώς οι εφαρμογές θα είναι πάντα εκεί για να τις ξανακατεβάσετε όποτε τις χρειάζεστε!


5) Βγείτε έξω


Βγείτε έξω από το σπίτι! Είτε έχουμε πανδημία, είτε όχι, το να βγείτε από το σπίτι και να κάνετε βόλτα γύρω από το το τετράγωνο δεν απαγορεύεται (τουλάχιστον όχι ακόμα), οπότε δοκιμάστε να το κάνετε, ιδανικά χωρίς να ακούς μουσική, να κοιτάτε το κινητό ή το smartwatch σας. Σίγουρα θα νιώσετε το μυαλό σας να «αδειάζει» και να ξεκουράζεται περισσότερο από το να έχετε «παρέα» τις συσκευές σας.


Πηγή



Γράφει ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης


36 views0 comments